Kiriman pada: Thu, Aug 20th, 2015

Redha, Rela, Pasrah, Diam, Ikhlas Dan Tidak Memikirkan Lagi

Kongsi maklumat ini
Tags

mgxkyKadangkala kita terlalu yakin, terlalu berharap dengan manusia, kita letakkan pergantungan kita hanya pada manusia tapi kita lupa. Kita lupa yang ALLAH-lah yang sepatutnya kita genggam erat, belai selembutnya .. Tapi! apa yang kita buat? Terlalu berharap hingga ALLAH tarik balik apa yang ada dalam jiwa kamu? ALLAH ingin kamu kembali padaNYA. In shaa ALLAH sakit sedikit pun tidak akan rasa melainkan keindahan atas sakit yang sekejap..

Mungkin kamu lupa manusia pasti akan berubah, mungkin dahulu dia sayangkan kamu tidak mustahil hari ini dia sudah berubah, usah kau persoalkan apa kekurangan mu, usah kau soalkan apa salah diri mu, antara rela dan redha lepaskan dia, bebaskan hati mu dari dibelenggu sesuatu yang sememangnya kamu tidak dapat .. redha menerima segala-galanya.

Abila berdepan dengan orang yang sering kali membuatkan kita terluka, kadang-kadang rasa hilang diri yang dulu, setiap bicara bernada kebencian apabila bercakap soal kasih sayang,hingga tidak mampu lagi untuk mengejar cinta, dalam diam menanggung sakit, hanya sunyi ubat hati, hanya pilu suara rasa, tidak mustahil diri yang dulu kian hilang, .

Didalam dunia ini, tiada siapa yang mahu merasa kecewa dan terluka. Apatah lagi menjadi lemah akibat daripada permainan perasaan ini. Merasa lemah dan tidak tenang sehinggakan air mata ingin menitis setiap waktu. Jangan kita menangis untuk orang yang tidak tahu erti tangisan kita. Lebih baik, kita menangis kerana ALLAH agar akan dibalas saat gembira. Kita berusaha mengejar untuk membuka “pintu hati” orang yang kita sayang. Tapi kita jarang merebut untuk kejar “pintu taubat” yang sentiasa dibuka luas.

Melupakan seseorang yang telah memberikanmu banyak kenangan indah adalah perkara yang sangat sukar . Tapi jika itu yang terbaik , relakanlah.. pasrah, diam, ikhlas dan tidak memikirkannya lagi..

Mengenai pengirim

Berikan komen anda

Anda mesti mendaftar masuk untuk memberi komen.