Kiriman pada: Thu, Aug 6th, 2015

Saya Ada ALLAH SWT

Kongsi maklumat ini
Tags

tabahRoda selalu berputar seperti juga nasib kita. Kadang di atas kadang di bawah. Saat nasib mu di atas, semua kebahagiaan hinggap padamu, hingga membutakan hatimu. Teman-teman yang baik, kekasih yang penyayang, keluarga yang selalu mencarimu, juga segala macam kesenangan. Ketua jabatan yang menghargai mu, teman-teman yang selalu mencari mu untuk bersantai dan bertukar fikiran. Saudara mara yang mencarimu, hidup terasa sempurna dan semua akan kamu kejar, begitulah hidup di saat keadaan mu di atas

Berbanding terbalik ketika saat roda mulai di bawah, disaat kamu tidak memiliki apa apa, semua kesenangan akan menjauh. Sahabat yang sibuk dengan urusan mereka masing-masing tanpa peduli keadaan mu, kekasih yang asyik dengan dunianya sendiri, keluarga yang juga seperti itu, segala kesenangan menjauh, kau akan sendiri di dunia ini. Ketua jabatan tidak menghargai mu bahkan memandang rendah diri mu, teman-teman yang asyik dengan kesenangan mereka tanpa peduli dengan kesusahan mu, bahkan untuk bertukar fikiran dan bercerita tidak sudi, Saudara mara yang menjauh. Saat kau tidak ada apa apa, hidup berasa menyakitkan dan semua akan menjauh, begitulah hidup di saat keadaan mu di bawah.

Saat ketika keadaan mu di bawah, kau akan melihat ketulusan, saat keadaan di bawah kau akan melihat kasih sayang sebenarnya, bukan sahabat yang memuji mu, bukan sahabat yang selalu menghargai mu, di saat keadaan bawahlah kamu akan menjadi lebih bijaksana dan ikhlas.

Ya RABB…. Jadikan lah hamba MU yang kuat menghadapi kesulitan. Kita percaya di balik semua cubaan, musibah dan juga hal buruk akan di ikuti kesenangan, rezeki dan perkara baik. Katakan pada diri : “Wahai Masalah besar, Saya punya Allah Yang lebih besar !!”, kata-kata bijak yang selalu membuat kita menjadi lebih tenang.
Masa-masa baik akan datang….. Percayalah !! Berceritalah Kepada ALLAH.. menangislah kepada ALLAH. Tidak ada yang lebih tulus mendengarkanmu dan membantumu selain ALLAH. LLAH.. Hanya ALLAH…. ALLAH sahaja mengerti kita. Hanya kepada ALLAH kita menangis dan memohon di bukakan jalan…..
“Apabila kita menadah tangan kepada ALLAH, meminta dan memohon kepadaNYA..Nescaya DIA akan mendengari kerana ALLAH tidak mungkin berpaling dari hambaNYA yang menadah tangan memohon dan meminta kepadaNYA”

Kita akan terus berdiri…. Kita akan terus kuat… dan berteriak…

“Wahai Masalah Besar.. Saya punya Allah yang lebih besar !!…….”

Mengenai pengirim

Berikan komen anda

Anda mesti mendaftar masuk untuk memberi komen.